Logo’s, huisstijlen, brochures, boeken, folders, leaflets, advertenties, posters, stickers, catalogi, presentaties, websites etc. alles moet grafisch vormgegeven worden.
Een aparte onderdeel binnen deze tak van vormgeving is de huisstijl. Naast een logo wordt vaak gevraagd het handelsdrukwerk (kaartjes, briefpapier etc.), de website, de reclame op het pand en/of de uitrusting van het wagenpark vorm te geven.
Zowel in 2D als in 3D wordt illustratiewerk verzorgd. Waar de stijl in 2D in overleg met de klant bepaald wordt, daar is voor 3D voornamelijk realistisch werk gewenst. Meestal om zaken te visualiseren, die lastig te filmen zijn of om processen ‘open te werken’ ter verduidelijking. Werken in 3D betekent ook, dat wanneer nodig, een animatie wordt gemaakt.
Met Overig Werk wordt vormgeving op produkten en de 3D ruimte bedoeld. Verpakkingen, boeken, CD-hoesjes, banieren, displays, pandreclame, fleetmarking, belettering etc. Vaak kennen de toepassingen eigen eisen, waarmee in de vormgeving terdege rekening gehouden moet worden.